Lång dag

I morse var det meningen att Linda skulle komma hit så vi han att umgås lite när vi båda ändå var lediga samtidigt, tyvärr så lyckades hon sova till halv 11 och hon skulle och hjälpa till i på en häst träning vid 2 tiden så det blev lite tajt med tiden där, istället så gick jag upp i skogen och hjälpte Daniel, mamma och pappa att stängsla. Dom hade inte så mycket kvar så det gick rätt så fort att göra klart det sista. När vi skulle åka hem så var det meningen att vi skulle åka på flaket på traktorn men den var full med taggtråd så jag och mamma bestämde oss för att gå hem istället, på vägen hem så gick vi över en bäck och jag slängde en blick ner i bäcken på höger sida och där simmar det 2 st minjong ankor, hur har dom kommit dit, dom finns inte i vilt tillstång, men så kom jag på att min granne på köpt 2 utav min kompis och tänkte att jag får nog ringa och kolla om det är hennes, ringde henne och hon blev helt överlycklig för hon hade letat efter dom i 3 dagar och hade gett upp hoppet.
 
Körde sedan till affären för jag blev väldigt sugen på att baka lite för varje gång vi får besök så har vi enbart pepparkakor att bjuda på och det känns ju lite fel nu på sommaren, så det blev kanel och vanilj bullar och sedan hade jag lovat Daniel att baka bröd så det blev 2 limpor bröd med valnötter och pumpakärnor i, hoppas det smakar gott bara.
 
Han även göra en rabarber paj och sila flädersaften som var klar idag med och den blev väldigt god.
Mitt i bullbaket så kom min granne med ankorna knackade på, hon var så lycklig över att jag hade ringt och talat om var ankorna var att hon ville komma och tacka mig och jag fick en väldigt fin blomma utav henne som tack, jag skickade med henne lite bullar hem och då blev hon lite gladare ändå :)
 
Efter baket så åkte vi ner till mamma och pappa för att äta tacos, mycket gott och precis när vi kommit hem så ringer Linda och sa att hon var på väg hem till oss, klockan 8 på kvällen men ja ja kom du. Hon hade med sig sin valp och vi lät Zack och valpen leka ute på gräset, dom höll på och springa runt och leka i ca 45 min och var helt slut men ingen utav dom ville ge sig, så söta dom e. Efteråt gick vi in och åt rabarber paj, mycket gott.
Men efter en lång dag så är det dags att äntligen sova.
 
Bulldegen har jäst väldigt bra.
Bröden ser goda ut.
Zack och Jersey
 
 

// Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0